Dit zijn de algemene voorwaarden van Sanne De Waele, ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder BTW-nummer 0805.717.236 en gevestigd op het adres Begonialaan 40, 9280 Lebbeke, België.
E-mailadres: info@sannedewaele.be
1. Definities
1.1 Aanbod: alle aanbiedingen en prijsopgaves uitgaande van Sanne De Waele via de website (www.sannedewaele.be), via sociale media of via e-mail.
1.2 Dienst: de online diensten die Sanne De Waele levert en die de klant afneemt.
1.3 Dienstverlener: Sanne De Waele, de partij die aan de klant een dienst verkoopt.
1.4 Herroepingsrecht: het recht van een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen af te zien van een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER.
1.5 Klant: Iedere persoon die gebruik maakt van de diensten of producten van Sanne De Waele. Door het afnemen van een dienst of product verklaart de klant zich akkoord met de algemene voorwaarden zoals hier beschreven.
1.6 Overeenkomst: de overeenkomst aangegaan tussen de klant en Sanne De Waele
1.7 Producten: de digitale producten (bv. e-books) en de online coachingstrajecten die ik via mijn website verkoop.
1.8 Schriftelijk: daarmee bedoelen we niet alleen ouderwetse post op papier, maar ook afspraken via e-mail, sociale media, WhatsApp en andere berichtenservices.
2. Toepassing
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, producten en transacties die worden aangeboden door Sanne De Waele, op de website www.sannedewaele.be, via sociale media of via e-mail.
2.2 Door gebruik te maken van de diensten en (digitale) producten van Sanne De Waele, gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.
2.3 De laatste versie van deze algemene voorwaarden is steeds van toepassing.
3. Aard van de diensten en producten
3.1 De diensten van Sanne De Waele richten zich op online coaching, training, community-ondersteuning en begeleiding in het kader van persoonlijke ontwikkeling en loopbaanbegeleiding. De exacte inhoud van deze diensten wordt beschreven in de overeenkomst en/of op de website www.sannedewaele.be.
3.2. De diensten en producten zijn uitsluitend informatief en ondersteunend van aard. Zij zijn bedoeld om de klant te begeleiden bij het bereiken van persoonlijke en professionele doelstellingen, maar bieden geen garantie op specifieke resultaten. Het succes van de diensten is mede afhankelijk van de inspanning en inzet van de klant.
3.3 De gesprekken kunnen plaatsvinden via video call of telefonisch.
3.4 De digitale producten, zoals e-books en ander lesmateriaal, worden na aankoop geleverd via digitale download en worden duidelijk beschreven op de website. Deze producten dienen uitsluitend voor persoonlijk gebruik en mogen niet worden gedeeld, verspreid, of commercieel gebruikt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de dienstverlener.
3.5. De klant verklaart kennis te hebben genomen van de beschrijving van de aangeboden diensten en producten zoals vermeld op de website of andere communicatiekanalen van de dienstverlener.
4. Vertrouwelijkheid
4.1 Alle informatie die tijdens de coachsessies wordt besproken, wordt vertrouwelijk behandeld en zal niet zonder toestemming van de klant aan derden worden verstrekt, tenzij wettelijk verplicht.
4.2 Sanne De Waele zal de privacy en vertrouwelijkheid van de klant te allen tijde respecteren en naleven.
5. Aansprakelijkheid
5.1 Sanne De Waele zal haar diensten naar beste vermogen uitvoeren, maar kan geen garantie geven met betrekking tot de resultaten van de coaching.
5.2 Sanne De Waele is niet aansprakelijk voor enige schade of gevolgschade als gevolg van het gebruik van de diensten en producten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van de dienstverlener.
6. Betaling en annulering
6.1 De tarieven van de online producten en diensten worden vermeld op de website en zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld.
6.2. Sanne De Waele heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het aanbod dat bestond op het moment dat de klant het aanvaard, m.a.w. aankoopt, is het geldende aanbod.
6.3 Betaling van de volledige prijs dient voorafgaand aan de aankoop van een online dienst of product te worden voldaan, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
6.4 Betalingen kunnen worden gedaan via de beschikbare betalingsmethoden op de website.
6.5 Bij het afronden van een bestelling in de webshop, heeft de klant ook deze algemene voorwaarden geaccepteerd. Deze maken dus onderdeel uit van de overeenkomst.
6.6 Bij niet-tijdige betaling is de klant van rechtswege in verzuim en wordt wettelijke rente in rekening gebracht conform de Belgische wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand. Daarnaast wordt een forfaitaire schadevergoeding voor incassokosten aangerekend, berekend volgens de regels van het Besluit van 16 februari 2012, met een minimum van € 40. Eventuele bijkomende kosten voor juridische stappen of incassobureaus worden eveneens doorgerekend, voor zover redelijk en noodzakelijk.
6.7 Kosteloos annuleren of verplaatsen van een coachsessie dient minimaal 24 uur van tevoren te gebeuren. Annuleren dient schriftelijk te gebeuren door te mailen naar info@sannedewaele.be.
6.8 Digitale producten (zoals e-books) en online diensten zijn niet restitueerbaar. Zodra de betaling is voldaan of toegang tot het digitale product of de online dienst is verleend, vervalt elk recht op terugbetaling, conform de uitzonderingen op het herroepingsrecht in artikel VI.53 van het Wetboek Economisch Recht.
6.9 De dienstverlener behoudt zich het recht voor om afspraken te verzetten mocht dit noodzakelijk blijken voor de eigen bedrijfsvoering, scholing, ziekte of dringende persoonlijke omstandigheden. Bij het niet doorgaan van een sessie van de zijde van de dienstverlener, is de klant geen kosten verschuldigd. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor eventueel geleden schade door de klant.
7. Duur en afsluiting van de dienst
7.1 De duur van het coachingstraject zoals vastgelegd in de overeenkomst tussen dienstverlener en klant, kan ten alle tijden met wederzijds goedvinden door beide partijen worden beëindigd dan wel worden verlengd.
7.2 Beëindiging van het coachingstraject kan te allen tijde met wederzijds goedvinden plaatsvinden. Beëindiging van het coachingstraject eenzijdig door de klant kan plaatsvinden indien de klant de sessies niet langer op prijs stelt of nodig acht. Beëindiging van een coachtraject door de klant kan schriftelijk meegedeeld worden via e-mail.
7.3 Het coachingstraject kan door de dienstverlener op elk moment worden beëindigd als redelijkerwijs niet van Sanne De Waele kan worden verwacht dat zij het coachingstraject voortzet.
7.4 Na het verstrijken van de duur van het traject, zoals aangegeven op de website, kan de klant geen aanspraak meer maken op niet of nog niet opgenomen onderdelen van de opdracht zoals overgebleven coaching uren en toegang tot (digitaal) lesmateriaal in welke vorm dan ook.
7.5 Mocht de dienstverlener tijdens het coachingstraject zaken of ziektebeelden vermoeden die niet onder haar werkterrein of deskundigheid vallen, dan zal zij de klant daarop attenderen en hem/haar desgewenst naar een deskundige doorverwijzen. De consequenties daarvan voor het traject zullen in goed overleg worden vastgesteld. De dienstverlener verplicht zich de klant door te verwijzen naar een collega coach, therapeut of arts indien de behandeling niet toereikend is of niet kan worden voortgezet wegens ziekte, overlijden of een aandoening.
7.6 De dienstverlener is gerechtigd een klant die de voortgang van de coaching ernstig belemmert, van verdere deelname uit te sluiten.
7.7 De duurtijd van een coachingstraject is steeds afhankelijk van het gekozen traject/product. De dienstverlener zal steeds op voorhand meedelen hoe lang het traject zal duren. Deze informatie wordt ook steeds beschikbaar gesteld via de website. Het aangekochte traject kent een looptijd zoals vermeld bij de aankoop en zoals opgenomen in de algemene voorwaarden. Bij aanschaf van het traject gaat de klant ermee akkoord dat het gehele traject dient te worden betaald, ook wanneer de klant gedurende het traject wenst tot annulering over te gaan. Wanneer de klant ervoor opteert om het traject te annuleren, heeft hij/zij geen enkel recht op enige terugbetaling.
8. Intellectueel eigendom
8.1 Alle materialen, content en intellectuele eigendomsrechten op de website, de diensten en digitale producten zijn eigendom van Sanne De Waele.
8.2 Het is niet toegestaan om de content, materialen, of intellectuele eigendomsrechten van Sanne De Waele te kopiëren, te verspreiden, te wijzigen of anderszins te gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Sanne De Waele.
9. Herroepingsrecht
9.1. De klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen, conform artikel VI.47 van het Wetboek Economisch Recht. De dienstverlener heeft het recht de klant te vragen naar de reden van herroeping, maar de klant is niet verplicht een reden op te geven. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de klant de bevestigingsmail heeft ontvangen.
9.2. Het herroepingsrecht op digitale producten en diensten die direct na aankoop beschikbaar worden gesteld, zoals e-books, online masterclasses, trainingen, trajecten en community-ondersteuning. De klant verliest het herroepingsrecht zodra toegang tot deze diensten en producten is verleend, overeenkomstig artikel VI.53 WER.
9.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant de dienstverlener (via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Deze mededeling moet de dienstverlener bereiken voordat de herroepingstermijn is verstreken. Om de herroepingstermijn na te leven moet de klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening.
10. Situatie van overmacht
10.1 Een situatie van overmacht kan ervoor zorgen dat de dienstverlener de overeenkomst niet (langer) kan uitvoeren. Als er zich zo’n situatie voordoet, zal de dienstverlener de klant daar zo snel mogelijk van op de hoogte stellen.
10.2 In het geval van overmacht, gaat de dienstverlener over tot het opschorten van de nakoming van de overeenkomst. Dat houdt in dat de dienstverlener de werkzaamheden tijdelijk niet uitvoert. Hoe lang dat duurt, hangt af van hoe lang de situatie van overmacht duurt.
10.3 Als deze situatie langer dan één maand duurt, dan mogen wij allebei besluiten om de overeenkomst te ontbinden zonder dat er ongedaanmakingsverplichtingen ontstaan. Voor deze ontbinding, hoeft er geen rechter aan te pas te komen.
10.4 Onder overmacht vallen situaties zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: pandemie of epidemie, ziekte van de dienstverlener, overheidsmaatregelen, (burger)oorlog of gevaar daarvoor, oproer, terrorisme, brand, waterschade, overstroming en technische storingen zoals internetproblemen. Het gaat steeds om situaties die buiten de schuld of risicosfeer van de dienstverlener liggen.
11. Betwistingen
11.1 Deze overeenkomst en alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze overeenkomst vallen onder de Belgische wetgeving.
11.2 De klant is verplicht om eventuele klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan de dienstverlener.
11.3 Geschillen zullen in eerste instantie worden beslecht door middel van bemiddeling.
11.4 Indien bemiddeling niet leidt tot een oplossing, kan de klant er ook voor kiezen om een klacht in te dienen bij de consumenten ombudsdienst van de Federale Overheid. Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/.
Laatst bijgewerkt op 27/12/2024